Priključek Dragomer je odprt

Lukovica, 24. julij 2025: Po dveh letih gradbenih del so na primorski avtocesti odprli novozgrajeni priključek Dragomer. Na Darsu so prepričani, da bo nova infrastruktura bistveno izboljšala pretočnost in varnost prometa, povečala dostopnost ter zmanjšala pritisk na okoliške kraje. Prebivalci so priključek sprejeli z navdušenjem, a so že kmalu opazili težave, ki se kažejo zaradi trenutnega intervala novega semaforja na regionalni cesti pri Lukovici. Ta namreč na regionalni cesti povzroča zastoje. Proti koncu poletja se obeta delna razbremenitev prometa, saj bodo ponovno odprli Podpeško cesto. Po drugi strani se bo z zaključkom dopustov na ceste vrnila množica dnevnih migrantov, kar utegne ponovno povečati prometno obremenjenost.

Vozniki že uporabljajo novi štirikraki priključek v obliki diamanta, ki ga je Dars z okoli polletno zamudo odprl po dveh gradbenih sezonah. Prvotno navdušenje nad novo pridobitvijo je nekoliko zmanjšal semafor na regionalni cesti, ki zaradi prekratkih intervalov povzroča prometne zamaške – zlasti ob jutranjih in popoldanskih konicah ter ob prometnih nesrečah na avtocesti, ki prometne tokove speljejo na vzporedno regionalno cesto. 
Prebivalci upajo, da gre za le začasne težave in se bodo prometni tokovi sčasoma prilagodili novim razmeram. Na trenutne zastoje vpliva tudi poletna turistična sezona, ki redno obremenjuje primorsko avtocesto, in zapora Podpeške ceste, ki je promet iz zalednih krajev – Notranje Gorice, Podpeč, Preserje – preusmerila prav na novi priključek.

Gradbena dela še niso povsem dokončana.
Kljub odprtju priključka dela še niso v celoti zaključena. Trenutno potekajo gradbena dela v križišču pred nivojskim železniškim prehodom v Vnanjih Goricah, kjer hkrati preurejajo tudi komunalne vode. Zaključek teh del je predviden do konca avgusta. Za izvedbo del na križišču je zaradi velikih prometnih obremenitev potrebna popolna zapora državne ceste R3 Brezovica–Podpeč, promet so preusmerili na novozgrajeni priključek. Po izvedbi zapore in končanju del bo sledil še komisijski pregled ter predaja celotnega odseka v promet.

Tehnični in logistični izzivi projekta
Kot pojasnjujejo na Darsu, sta bila pri izvedbi projekta največja izziva gradnja nadvoza nad izjemno prometno obremenjeno avtocesto in gradnja na mehkih barjanskih tleh, ki se pod obremenitvijo posedajo. “Pri gradnji nadvoza smo morali zagotoviti nemoteno pretočnost prometa in varnost uporabnikov avtoceste. Dela so potekala fazno, z nočnimi zaporami, ob ustrezni prometni signalizaciji in v sodelovanju s policijo. Poseben poudarek smo namenili varnosti delavcev in natančnemu usklajevanju aktivnosti, da bi čim bolj skrajšali čas motenj,” pojasnjujejo.

Gradbena dela so se zaradi slabše nosilnosti tal nekoliko zavlekla. Priključek bi moral biti prvotno zaključen do februarja, a so med izvajanjem del ugotovili, da se območje nenosilnih barjanskih tal razteza širše, kot je predvidevala projektna dokumentacija. Zato je bilo treba spremeniti način temeljenja. Uporabili so tehniko vibriranih gruščnatih (gramoznih) pilotov, s katero so zagotovili prenos obtežb na globlje, nosilnejše plasti tal. Postopek vključuje vgradnjo grušča v predhodno vrtane vertikalne odprtine, kar poveča konsolidacijo podlage in izboljša nosilnost. Izvedbo so sproti spremljali z geotehničnim monitoringom in meritvami posedkov.

Priključek že pripravljen na širitev avtoceste
Po pojasnilih Darsa je priključek Dragomer zasnovan kot poln štirikraki priključek v obliki diamanta in že prilagojen za prihodnjo širitev avtoceste na šest pasov. Povezuje se z vzporedno regionalno cesto na območju naselja Lukovica pri Brezovici. Med glavnimi ureditvami so: zunajnivojski priključek s štirimi rampami in spiralnima krožiščema, nadvoz čez avtocesto, širitev avtoceste s pasovi za vključevanje in izključevanje, rekonstrukcija večih odsekov regionalnih cest, gradnja krožišč, podvozov, mostov in prepustov, ureditev vodotokov in krajinska ureditev, protihrupni ukrepi, prestavitve komunalnih vodov ter ureditev dostopnih poti.

S projektom je povezana tudi gradnja nove povezovalne ceste med Vnanjimi Goricami in avtocestnim priključkom oz. zahodno obvoznico Brezovice. Promet za južni del Barja bo tako speljan mimo Brezovice, kar bo dodatno razbremenilo obstoječo cestno infrastrukturo.

Naj spomnimo
Prva dela za gradnjo novega avtocestnega priključka Dragomer so sicer po več zapletih s pridobivanjem potrebnih soglasij stekla s koncem poletja 2023. Gradnjo je izvajal konzorcij litijske družbe Trgograd in hrvaškega GP Krk. Pogodbena vrednost del je znašala skoraj 34,8 milijona Evrov z davkom.

Dolgoročne koristi za regijo 
Kot so pojasnili na Darsu, z investicijo odgovarjajo na dolgoletne prometne izzive na tem območju. Predvsem je cilj odpraviti zastoje na izvoznem kraku iz smeri Ljubljane, kjer so nastajale dolge kolone vozil. Močno je bila obremenjena tudi regionalna cesta Ljubljana–Vrhnika, predvsem med križiščema ob gostilni Pri Poku in gostilni Gorjanc. Dodajajo, da bo po zaključku vseh del bistveno izboljšana prometna varnost in pretočnost na območju. 
Nova infrastruktura naj bi izboljšala dostopnost, povečala varnost in zmanjšala prometno obremenjenost okoliških naselij.

Vesna Lovrenčič
Foto: DARS, InfoPot